Logótervezés alapelvei

Amit érdemes figyelembe venni és átgondolni logótervezés előtt!

  1. Első lépésként határozzuk meg, hogy milyen típusú logót szeretnénk. A logó utaljon a tevékenységi területre, vagy a termékre, esetleg egy illusztratív grafika legyen?

  2. A forma
    Milyen legyen a logó? Választhatunk a szöveglogó, a grafikus vagy a vegyes logó közül. Szöveglogó esetén a cég neve szerepel a logóban (pl.: Skype vagy Facebook), a grafikus logó pedig olyan képi elemből áll, ami meghatározza a céget és később ezzel lesz beazonosítható (pl.: az Apple almája). A vegyes logó a szöveg és grafika kombinációja, amikor mindkét elem megjelenik egymás mellett.

  3. A színek
    Milyen színeket használjunk a logóban? Határozzuk meg a színek azon körét, amelyet felhasználhatunk a tervezéskor. Alap esetben 2-3 színnél többet ne használjunk. Előfordulhat persze olyan speciális igény, amikor ennél több színnel is dolgozhatunk.
    Döntsük el, hogy előnyben részesítjük a hideg, üzleties színeket vagy inkább a melegebb árnyalatokban gondolkodjunk.

  4. Olvashatóság
    Fontos szempont, hogy szöveglogó esetén a logóban használt betűtípus szép és olvasható is legyen. A logó önmagában is azonosíthatja cégünket, ezért a cégnevünknek olvashatónak kell lennie.

  5. Felhasználhatóság
    Elkészült logónkat sok helyen szeretnénk felhasználni, a névjegykártyától kezdve az üzleti portálon át az autómatricáig. A logótól elvárjuk, hogy minden felhasználási helyen ugyanolyan jól nézzen ki, ezért törekszünk arra, hogy formailag úgy tervezzük meg, amely erre alkalmas. Az ügyfeleink által elfogadott és véglegesített logót több méretben és több fájlformátumban (vektoros, pixeles) is átadjuk.